Těžké mýty a pravdy o hubnutí

25. prosince 2009 v 0:13 | Limina
1. Těžké kosti - pravda nebo oblíbená výmluva? Pravda. Kosti jsou živý orgán a také přibírají na váze. Můžou nám přihodit až n5 kg navíc. Protože se kostra přizpůsobuje zátěži, mívají sportovci těžší kosti než kancelářské myši.

Klikni na celý článek a dozvíš se víc!


2. Jaký úbytek váhy je rozumný a správný? Kolem půl kilogramu týdně je ideální, chceme-li zhubnout natrvalo. Pokud si hlídáte příjem kalorií, pamatujte si, že by neměl klesnout pod 1200 až 1600 kalorií denně! Ženy by se shazováním kil měly začít hned po skončení menstruace. Australští vědci zjistili, že v prvních dvou týdnech cyklu je chuť k jídlu menší.

3. Jak můžeme zkrotit své chutě? Omezte příjem cukrů a tuků, zvyšují chuť k jídlu! Jestli snídáte sladké, chuti na něj se nezbavíte celý den. Dejte si ovoce nebo jogurt dřív, než vás přepadne zákeřný "malý hlad" a vy slupnete na posezení tabulku čokolády. K tomu mátový nebo zelený čaj. Pokud vám to nebude stačit, zkuste třeba akupunkturu. Je účinným pomocníkem při krocení chutě k jídlu.

4. Kolikrát denně jíst, abychom si udrželi svou váhu? Nejlépe pět až šestkrát denně v menších porcích. Jíme v klidu a každé jídlo si vychutnáme. Tak nám během dne neklesne dramaticky hladina krevního cukr a vyhneme se návalům únavy a hladu. Ale protože mnoho obézních nepozná, kdy má dost, a malé svačinky jim lehce narostou, jsou pro ně vhodnější dvě větší porce jídla denně.

5. Jaká dieta je neúčinnější? Pokud měníte své stravovací návyky, pak jedině tak, abyste je mohli dodržovat trvale. Různé drastické diety a zázračné kůry jsou nesmyslné právě proto, že změníte na krátký čas své stravování a poté začnete jíst stejně jako před dietou.

6. Základní pravidla pro odbourání přebytečných kil jsou jednoduchá: Míň tuků - průměrně zkonzumujeme 120g, stačí ale polovina, dostatek uhlohydrátů s nižším glykemickým indexem (luštěniny, těstoviny, přírodní rýže, celozrnné tmavé pečivo), ovoce, zelenina,bílkoviny nejlépe z ryb, mořských plodů, nízkotučných mléčných výrobků a pohyb.

7. Zhubnu, když budu držet půst? Déle trvající půst je absolutně nevhodný. Organismus během něj odbourává nejen tuky ale také tělu vlastní bílkoviny a narušuje se hospodaření s energií, minerály a hormony.

8. Proč jde hubnutí tak pomalu a někdy vůbec? Pokud konzumujete vyváženou stravu, přijímáte maximálně 1000 kalorií denně a během čtyř týdnů se vaše váha nezmění, trpíte pravděpodobně hormonální poruchou nebo poruchou látkové výměny.

9. Proč nemáme pít alkohol? Alkohol rozhodně neusnadňuje hubnutí, a to ze dvou důvodů: Gram alkoholu má kolem 7 kalorií. Alkohol brání odbourávání tuku při látkové výměně.

10. Zhubnu, když budu jíst jen takzvané light-potraviny? Ne. Náhražky cukru jako sacharin nebo aspartam sice šetří kalorie, ale o to dříve se dostaví pocit hladu. Víte, že se tyto látky přidávají do krmiva pro dobytek, aby se podpořila jeho chuť k jídlu a rychleji dosáhl jateční váhy? Podobně se tělo chová u nízkotučných produktů. Ty by měly proto obsahovat alespoň 20 procent tuku.

11. Proč jsou fastfoody tak zatracované? U všechno, co do sebe "naházíme" v rychlosti, hrozí, že neodhadneme, kdy máme dost. Pocit nasycení se dostavuje asi po 20 minutách a pokud jíme ve spěchu, zkonzumujeme víc, než naše tělo potřebuje. Kromě toho roste i velikost porcí, které poctivě dojídáme. Pro zajímavost: v roce 1960 měla porce hranolků u McDonalds 200 kalorií, v polovině 90. let 450 a dnes má již 600 kalorií (uvádí G. Crister v knize "Fat Land").

12. Musíme při redukční dietě víc pít? Voda a tekutiny pomáhají nejen zahánět pocit hladu ale především: voda transportuje důležité živiny v těle a proces látkové přeměny správně funguje jen s dostatkem vody. Dospělý vyloučí během dne asi 2,5 litru tekutin a toto množství by měl doplnit. Normálně přijmeme se stravou kolem 1 litru vody, při redukční dietě je to samozřejmě méně, proto musíme víc pít.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama