Brokolice

10. ledna 2010 v 15:59 | Limina


Brokolice

Brokolice

Brokolice je cenná svými vitamíny, minerály a vlákninou. Obsahuje velké množství antioxidantů jako je především betakaroten, vitamínu C a E, také vitamín A. Dále obsahuje draslík, vápník, fosfor, železo, síru, zinek, niacin a biotin.

ÚČINNÉ LÁTKY: Brokolice je významným zdrojem hořčíku, minerální látky nezbytné pro činnost svalů, srdce, přenosu nervových vzruchů a tvorbu hormonů. Vysoký podíl vlákniny v brokolici pomáhá proti ochabnutí střev a působí tak proti vážným střevním onemocněním až po rakovinu. Mezi další účinky této zeleniny se řadí podpora krvetvorby, povzbuzení imunitního systému a pomoc při poruchách spánku.

Brokolice utužuje zdraví
Všechny látky v brokolici jsou účinnou prevencí v boji proti rakovině, navíc minerály a vláknina upravují zažívání, podporují činnost svalů a hormonů. Brokolice povzbuzuje látkovou přeměnu ve všech tělesných buňkách a tak přispívá k posílení a vitalitě organismu.

Brokolice - jak se upravuje?
Brokolici můžeme jíst nejen syrovou, ale také se z ní připravují polévky, omáčky, saláty. Brokolici se snažíme vařit nejlépe v páře, aby se zachovalo co nejvíce vitaminů. Tato zelenina se výborně hodí pro redukční dietu a funguje také v boji proti stresu.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama